ForsideAktiviteterKalenderenBestyrelsenBibliotekBliv medlemFrøsalgGode rådHer Bor ViKøb og SalgLinksOpdrætTilbudVolieretur

Næste aktivitet

Den 13/02-2020 får vi besøg af
Claus Nielsen,Havdrup

Vi skal med Claus Nielsen, Havdrup, på en spændende fugletur til Papua New Guinea, som rummer nogle af verdens mest specielle fuglearter. Samtidig er et af de vanskeligste steder på jorden at se fugle.

Vi besøger bl.a. Goroka Showet, hvor de indfødte hvert år i september, fejre deres uafhængighed. Her skal vi møde nogle af de mange stammer, og deres fantastiske udsmykninger, som er lavet af fjer, fra div. fuglearter, herunder mange papegøjer og paradisfugle.

Endvidere besøger vi 4 forskellige lodge. To i højlandet, og to i lavlandet. Her ser vi paradisfugle, honningædere, nonner, og forskellige papegøjer. Flere af dem, er arter, som man normalt ikke ser, bl.a. verdens mindste papegøje, den kun 8,5 cm store spættepapegøje, og den smukke Mørkhovedet Tigerpapegøje. En endemisk art, som ikke holdes i fangenskab.

Mødet holdes som altid i Multihuset kl.19,30,og aftenen slutter med bankospil. Vel mødt.

Årets generalforsamling er d.12/3,nærmere følger