Næste aktivitet er medlemsmøde

Den 09/01-2020

I 2011 besøgte John Frikke et af de store lande på Afrikas Horn, og han vil i ord og billeder berette om en rejse i Etiopiens særprægede natur. Etiopien er et spændende land med store kontraster. Fra tør halvørken, over savanne, søer og vådområder til Afrikas højest beliggende sletter med et helt unikt plante- og dyreliv. Det markante højland kaldes også for ’Afrikas tag’. Den meget varierede natur er karakteristisk ved at huse en række af de sjældneste dyr og fugle i verden, og der findes således flere end 25 fuglearter som kun findes i små områder i Etiopien - og ikke andre steder på kloden. Etiopien har en interessant historie, men også en meget stor befolkning, som i dag er alvorlig udfordring for både mennesker og natur i landet. I forlængelse af rejsebeskrivelsen vil John også give en kort status over sit eget fuglehold og fortælle lidt om, hvad der rører sig i dansk og europæisk hold af "krumnæb"

Mødet holdes som altid i Multihuset kl.19,30,og aftenen slutter med bankospil. Vel mødt.

Til mødet d.13/2 får vi besøg af Claus Nielsen,Havdrup
Vi skal med Claus Nielsen, Havdrup, på en spændende fugletur til Papua New Guinea, som rummer nogle af verdens mest specielle fuglearter. Samtidig er et af de vanskeligste steder på jorden at se fugle.

Vi besøger bl.a. Goroka Showet, hvor de indfødte hvert år i september, fejre deres uafhængighed. Her skal vi møde nogle af de mange stammer, og deres fantastiske udsmykninger, som er lavet af fjer, fra div. fuglearter, herunder mange papegøjer og paradisfugle.

Endvidere besøger vi 4 forskellige lodge. To i højlandet, og to i lavlandet. Her ser vi paradisfugle, honningædere, nonner, og forskellige papegøjer. Flere af dem, er arter, som man normalt ikke ser, bl.a. verdens mindste papegøje, den kun 8,5 cm store spættepapegøje, og den smukke Mørkhovedet Tigerpapegøje. En endemisk art, som ikke holdes i fangenskab.

Årets generalforsamling er d.12/3,nærmere følger