Næste aktivitet er Medlemsmøde 8/11-18

Vi besøg af Michael Falkendorff,Vipperød.Mødet foregår i Multihuset kl.19,30 og slutter med bankospil.
Michael skriver følgende om foredraget:

I 2003 fik jeg realiseret min gamle drengedrøm om at se amazonjunglen. Det var i Manu Nationalpark, Peru. Det viste sig ikke at kunne stille min tørst efter det, som nogle kalder ”Det grønne Helvede”, men som andre opfatter som det rene paradis. I det foredrag, jeg gerne vil præsentere med billeder og film, starter vi rejsen ca. 4000 m oppe i Andesbjergene og tager en hurtig tur ned i Amazonas, verdens største regnskov, som vi skal se nærmere på.

I det nordvestlige Brasilien ligger en lille landsby, Xixuau, hvor jeg plejer at komme, og hvor der er fuldstændig uberørt af turister og industri. Men vi skal også en tur ca. 2000 km længere sydpå til Pantanal, et sumpområde, hvor det er nemmere at se de forskellige dyr.

I vores vintertid er vandet lavt i Amazonbækkenet indtil regn og smeltet sne fra Andes hæver vandstanden flere meter, hvorefter man kan sejle i kano gennem skoven i vores sommertid. Jeg viser billeder og film af denne fantastiske natur med dyr og planter og deres interaktion. Du kommer bl.a. til at se taranteller, tangarer og tamanduaer, papegøjer, fisk, dovendyr og jaguarer – og høre om livet for dyr og mennesker i Amazonas.

Men regnskovene omkring Ækvator bliver mindre og mindre på grund af menneskelig aktivitet, og det kan have stor betydning for vores børnebørn. Bare de sidste 60 år er det samlede areal med regnskov skrumpet 50%. Så nyd regnskoven, mens vi har den

Mødet holdes som altid i Multihuset på Arenavej kl. 19:30
Aftenen slutter måske med vores lille bankospil

Næste møde 07 Dec 70 års jubilærums middag