Forside » Volieretur » volieretur 2015

Fra vores nylig afholdte Volieretur.

Af: Ole Saltoft.

Jeg har sat mig selv i en vanskelig situation når jeg nu skal i gang med at skrive referat fra turen, da jeg beklageligvis har mistet min lommebog hvor jeg laver små notater om de forskellige fuglefolk og deres fuglehold og haver. ( lommebogen var glemt i bussen og er kommet retur til Ole). Jeg kan jo nok huske personerne, men ikke de mange forskellige fugle vi så, og hvor, men dem som var med på turen kan jo nok selv huske, og dem der som ikke var med, de for jo nok ikke så meget ud af det alligevel.

Vi startede fra Privatskolen i Holbæk kl. 7.3o og første stop var på Holbæk Landevej i Ugerløse hvor de sidste stod på. Vi var desværre kun tilmeldt 20. Det er jo på en måde lidt kedeligt at vi ikke kan samle flere. Det kan i hvert fald ikke være prisen på 100,- kr. der afholder nogen fra at deltage, men nok om det vi der deltog havde en rigtig god huggelig og afslappet tur.

På vej over Fyn fik vi engang regnvejr, men det betyder jo ikke noget når man sidder i en bus, men ellers var det et upåklageligt vejr på resten af turen.

Første sted vi skulle aflægge besøg var hos Claus Hansen i Morud. Her var det mest forskellige arter af græsparakitter – Dværgpapegøjer, og 1 par Rosa Kakaduer. Claus havde 21 voliere, Claus havde ikke fået et eneste opdræt i år, det havde han aldrig været ude for før. Vejen ned til familien var smal, men med en dygtig Chaufør gik det, vi blev i øvrigt budt på kaffe og dejlig hjemmebag.

Derfra skulle vi så besøge Peter Skotte i Asperup.

De boede også i nogle helt skønne omgivelser. Her kunne bussen ikke køre ned så vi måtte ud og røre gangvorterne, vi skulle gå gennem skoven en lille kilometer, god oplevelse, fuglene her var parakitter og kanarier. Grunden her lå ligeud til Lillebælt med en rigtig god strand, der havde tidligere været traktørsted.

Næste sted var i Middelfart hos Benny Bjerringholm hans fuglehold var papegøjer – lorier og kanarier, Benny var også manden der viste rundt på turen og det var også her vi skulle indtage vores medbragte mad, og her blev vi beværtet med øl og vand samt kaffe efterfølgende, vi havde mens vi spiste udsigt til en stor volieremedet par store Gultoppet Kakaduer, som ind imellem gav deres besyv med.