Dansk Fuglehold

Danmarks ældste og største

blad om fuglehobbyen.

Tryk på link og læs mere.

Velkommen til

Holbæk og Omegns Fugleforening

Historie for Holbæk og Omegns Fugleforening

Holbæk og Omegns Fugleforening blev grundlagt d. 7 december 1948. hvilket gør foreningen til en af de ældste i Danmark. Den gang hed foreningen Holbæk Stuekultur og omfattede foruden fugle også planter og akvariefisk. I 1949 afholdte foreningen den første af mange udstillinger. Med 2000 besøgende, var udstillingen en stor succes. I starten var der kun udstilling hver andet år.

I tiden 1955 til 1964 var der ingen udstillinger. I 1964 ændrede foreningen navn til Holbæk og Omegns Fugleforening og omfattede nu udelukkende fugle. 1970 blev året hvor foreningens  medlemsblad så dagens lys. I 70erne og 80erne slog foreningens fugleudstillinger alle rekorder, med besøgstal på 2000-3000 gæster.  1981 deltog 99 personer ved den årlige volierertur som dette år gik til Randers. 1982 var året hvor foreningen arrangerede en tur til Walsrode fuglepark i Tyskland. Her deltog 44 medlemmer.  1982 kunne man ligeledes opleve, at 99 medlemmer mødte op til månedsmødet i september.

I 2018 kunne Holbæk og Omegns Fugleforening fejre  sit 70 års jubilærum.

Historiske udklip

Tryk på billedet for at forstørre