Dansk Fuglehold

Danmarks ældste og største

blad om fuglehobbyen.

Tryk på link og læs mere.

Velkommen til

Holbæk og Omegns Fugleforening

Aktiviteter i 2024

Så er den nye aktivitetsplan for Holbæk og Omegns Fugleforening 2024.

Vi kan også i 2024 se frem til nogle spændende medlemsmøder med

besøg af mange dygtige foredragsholdere, med oplæg omhandlende

lige fra småfugle til store papegøjer.

Vi håber at se rigtig mange af vores medlemmer til de planlagte arrangementer i foreningen.

Er du ikke allerede medlem, men vil også gerne vil opleve et eller flere af disse foredrag, så koster et års fuldt medlemsskab af foreningen fra kun 200 kr.

Der er mulighed for, at indmelde dig her online og du er medlem på 3 min.

Næste arrangement i foreningen er den 16. maj klokken 19.30 hvor vi får besøg af Tina og Mads Elley

Uganda er det mindste af de tre klassiske safari-lande i Østafrika, men der er rigtigt meget spændende natur at se på. Landet ligger på et plateau mellem de to grene af Rift Valley og huser tre af naturens store ikoner, Chimpanse, Gorilla og blandt fuglene den unikke Træskonæb. Her er masser af farvestrålende isfugle og biædere, væverfugle i deres flotte yngledragter og desuden en række pragtfinker og nogle papegøjer for også at nævne nogle af dem, vi kender fra fugleholdet.

Vi tager jer med på en rundtur til en række flotte og meget forskellige nationalparker med savanne, regnskov og søer, hver med deres udvalg af dyr og fugle. Undervejs ser vi også det farvestrålende folkeliv i byerne og på landet samt langs vejene.

Vi ser frem til at dele alt dette (og meget mere) med jer. Glæd jer – det gør vi!

Tina og Mads Elley

Der afholdes medlemsmøde klokken 19,30 den anden torsdag i hver måned i Multihuset, Arenavej, 4300 Holbæk.